Utama George Harrison Apa Kata-Kata Terakhir George Harrison?

Apa Kata-Kata Terakhir George Harrison?

Dikenali sebagai 'Beatle yang tenang' dan sering dianggap sebagai salah satu pemain gitar terbaik dunia sepanjang masa, kejayaan George Harrison yang mengagumkan sebagai ahli The Beatles membuatnya berjuta-juta peminat memuja yang hancur oleh kematiannya. Apa pesan terakhirnya kepada peminat dan dunia?

adalah joaquin phoenix puerto rican

Kata-kata terakhir George Harrison, yang disampaikan melalui pernyataan oleh janda dan anaknya, adalah 'Semua yang lain dapat menunggu, tetapi pencarian Tuhan tidak sabar, dan saling mengasihi'. Kata-kata terakhir ini adalah gambaran yang tepat tentang bagaimana artis fenomenal menghabiskan beberapa tahun terakhirnya di bumi.



George Harrison Waxwork | 360b / Shutterstock.com

Ketika George meninggal pada 29 November 2001, dunia muzik mengalami tragedi besar. Inilah yang perlu anda ketahui mengenai kata-kata terakhir George Harrison, kematiannya - serta pelariannya dari kematian hanya dua tahun sebelumnya - dan warisan yang ditinggalkannya.

Kata Terakhir George Harrison

Muzik yang dihasilkan oleh George bersama The Beatles dan juga dalam karier solonya yang berjaya dapat banyak mengajar kita tentang kerohanian, kebaikan, dan menerokai diri kita yang paling dalam. Mesej perpisahannya kepada dunia mengingatkan kita akan hal itu.



Dalam pernyataan yang dibebaskan setelah kematiannya oleh isterinya Olivia Harrison dan putranya Dhani Harrison, George mengatakan 'Semua yang lain dapat menunggu, tetapi pencarian Tuhan tidak sabar, dan saling mengasihi.'

bagaimana mr beast menjadi kaya
Tiada Kandungan

Kata-kata akhir ini dengan jelas menunjukkan betapa signifikannya pengaruh pencarian George untuk kerohanian terhadap pemuzik dan bagaimana - seperti yang diulang oleh banyak lagu The Beatles - cinta yang kuat dapat terjadi.

Lebih jauh memperlihatkan kaliber manusia, ketika Ringo Starr datang mengunjunginya di Switzerland ketika dia sedang menjalani rawatan barah dan harus menghentikan kunjungannya untuk bersama putrinya ketika dia menjalani pembedahan otak kecemasan, George lemah bertanya 'Adakah anda mahu saya ikut dengan anda?'.



Lihat catatan ini di Instagram

Catatan yang dikongsi oleh George Harrison (@georgeharrisonofficial)

lagu yang ditulis oleh beyonce untuk artis lain

Kematian George Harrison

Salah satu sebab mengapa kematian George menggegarkan dunia sejauh itu adalah kerana bintang itu hampir lolos dari kematian hanya dua tahun sebelumnya. Pada 30 Disember 1999, seorang lelaki berusia 34 tahun bernama Michael Abram masuk ke rumah George Friar Park dan menikamnya dengan pisau dapur lebih dari 40 kali.

Penyerang, yang menderita episod yang disebabkan oleh skizofrenia paranoidnya, tidak mampu oleh Oliva yang memukulnya dengan lampu dan poker perapian. Walaupun isterinya menyelamatkannya, George percaya dia jauh dari kematian dan berkata mengenai kejadian itu 'Saya merasa keletihan dan dapat merasakan kekuatan mengalir dari saya ... Saya percaya saya telah ditikam.'

Rakan-rakannya percaya bahawa kejadian inilah yang membawa kepada barah yang membunuhnya. Pada bulan Mei 2001, George menjalani operasi untuk membuang pertumbuhan barah dari salah satu paru-parunya, dan dua bulan kemudian ia dianggap sedang menjalani rawatan untuk tumor otak di klinik Switzerland yang merupakan tempat dia mengucapkan kata-kata terakhirnya kepada rakan sepasukan, Ringo Starr.

Beberapa bulan kemudian, didapati bahawa barah paru-paru selnya yang kecil tidak menyebar ke otaknya dan pada bulan November, George diterbangkan ke New York City di mana dia memulakan radioterapi di Staten Island University Hospital. Dengan rasa kesal, seorang ahli onkologi dengan nama Dr. Gilbery Lederman membocorkan maklumat perubatan sulit George kepada media dan dilaporkan memaksanya untuk menandatangani gitar.

Pada 29 November 2001, di sebuah harta milik Paul McCartney, George kalah dalam pertempuran kerana barah. Hadir di sisi katilnya adalah isterinya, anaknya, maestro sitar Ravi Shankar dan isteri serta anak perempuannya, serta Shyamsundar Das dan Mukunda Goswami.

di mana lahirnya martin lawrence

Ketika dia meninggal, mereka yang hadir melantunkan ayat-ayat dari Bhagavad Gita. George dikremasi dan setelah pemakamannya, abunya tersebar sesuai dengan tradisi Hindu di sungai Ganges dan Yumanu di India.

Warisan George Harrison

Album terakhir George, 'Brainwashed', dirilis tahun selepas kematiannya dan Konsert untuk George dianjurkan dan diadakan oleh Eric Clapton tahun yang sama. Pada tahun 2004, George dimasukkan secara anumerta ke Hall of Fame Rock and Roll yang berprestij dan masuk ke Madison Square Garden Walk of Fame.

Pada bulan Oktober 2011, dokumentari ‘George Harrison: Living in the Material World’ dilancarkan dan memberikan pandangan kepada peminat tentang kehidupan dan kepercayaan artis. Pada tahun 2015, George dianugerahkan anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat Grammy.

Isterinya Olivia terus menjadi pengarang dan penerbit filem yang berjaya sementara anak mereka Dhani Harrison mengikuti jejak ayahnya yang terkenal. Selain kejayaan Dhani sebagai pemuzik, penyanyi, komposer, dan penulis lagu, Dhani juga membantu melengkapkan album terakhir ayahnya.

Lihat catatan ini di Instagram

Catatan yang dikongsi oleh George Harrison (@georgeharrisonofficial)