Utama Jennifer Lopez Apa Lagu Pertama Jennifer Lopez?

Apa Lagu Pertama Jennifer Lopez?

Jennifer Lopez muncul di kancah muzik pada tahun 1999 dan sejak itu berjaya, tapi apa lagu pertamanya?

Lagu pertama Jennifer Lopez adalah 'If You Had My Love,' yang dirilis pada 11 Mei 1999. Untuk lagu debut, lagu itu berjaya berjaya menjadi nombor satu di Billboard Top 100. Ia juga merupakan single utama untuk album sulungnya Pada 6 . Lopez membantu menyalakan gelombang muzik Latin di Amerika.



Tatal ke bawah untuk membaca lebih lanjut mengenai karier awal Jennifer Lopez, albumnya yang lain, dan gelombang muzik Latin pada awal tahun 2000-an.

Kerjaya Awal J. Lo

Jennifer Lopez tidak memulakan kariernya sebagai penyanyi. Dia pada mulanya adalah seorang penari dan pelakon profesional sebelum memutuskan untuk memasuki arena ketiga.

bahasa isyarat ashton kutcher

Bermula pada usia remaja dan setelah memainkan peranan dalam filem dengan anggaran rendah, Lopez menyedari bahawa dia ingin menjadi bintang filem. Ibu bapanya tidak bersetuju dengan idea ini dan mereka mengusirnya keluar dari rumah.



Di mana Jennifer Lopez tinggal?

Apakah Ukuran Pakaian Jennifer Lopez?

Alat solek apa yang dipakai Jennifer Lopez?

Jennifer Lopez adalah tiada tempat tinggal untuk waktu yang singkat dan tidur di sofa di sebuah studio tarian sebelum mendarat lebih banyak pertunjukan.

Dalam tempoh ini, dia berlakon dalam beberapa musikal yang berbeza, sebelum menjelajah Eropah selama lima bulan selain paduan suara. Kemudian dia bekerja di Jepun dalam rancangan itu Segerakronik sebagai pelakon, penari, dan koreografer.

yang merupakan paul walker yang dikahwini

Lopez adalah penari sandaran untuk New Kids on the Block pada satu ketika. Kemudian pada tahun 1991, dia memainkan peran biasa sebagai Fly Girl penari di rancangan TV Dalam Warna Hidup di mana dia muncul selama dua musim.



Pada tahun 1993, Lopez memutuskan untuk melepaskan diri dan mengejar impian untuk menjadi bintang filem. Dia berjaya memainkan beberapa peranan kecil pada mulanya dan kemudian, pada tahun 1995, dia membintangi blockbuster pertamanya, Kereta Wang .

Walaupun dia mempunyai peranan utama dalam Kereta Wang , dia tidak mencapai tahap selebriti sehingga tahun 1997. Ketika itulah dia bermain Selena Quintanilla-Perez dalam biopik Selena .

Jennifer Lopez menjadi pelakon Latin pertama untuk menghasilkan $ 1 juta USD untuk peranan dengan Selena . Peranan ini juga menyebabkan dia ditandatangani oleh Sony Music Entertainment untuk album pertamanya.

Walaupun kesepakatan itu sedang dalam proses, dia membintangi filem seram Anaconda , thriller jenayah Pusingan U , dan bertentangan dengan George Clooney dalam filem itu Luar dari penglihatan . Kemudian perkara yang dilalui Sony dan Lopez mempunyai album untuk dirakam.

berapakah nilai wang miley cyrus

Lopez Pada 6 dan Album Lain

Seperti yang kita semua ketahui sekarang, Lopez adalah seorang aktris yang berjaya dan terkenal pada saat dia mengeluarkan album pertamanya, yang menyumbang kepada kejayaan komersialnya. Single utama ‘If You Had My Love’ menjadi hit hebat hanya memerlukan lima minggu untuk dicapai nombor satu di Billboard Top 100.

Kejayaan nyanyian Jennifer Lopez tidak berakhir di situ. Pada 6 mempunyai tiga single yang dilancarkan dan yang ketiga dianggap sebagai karier lagu terbaiknya, 'Menunggu Malam Ini.'

Kini Lopez telah membuktikan dirinya bukan hanya pelakon berbakat tetapi juga penyanyi yang disegani. Dia mengeluarkan album lain, J.Lo pada tahun 2001.

J.Lo menampilkan single utama ‘Love Don’t Cost a Thing’ yang masih diputar di radio setiap hari hingga kini. Album ini mempunyai tiga single hit lain, tetapi tidak begitu besar.

dari mana liberace mati

Jennifer Lopez | Tinseltown / Shutterstock.com

Gelombang Muzik Latin

Semasa J.Lo mengeluarkan albumnya Pada 6 pada tahun 1999, dia berada di barisan hadapan dalam apa yang menjadi gelombang muzik Latin pada awal tahun 2000-an. Lopez bersama dengan artis lain seperti Shakira, Ricky Martin, Carlos Santana, dan Enrique Iglesias, semuanya terbabit dalam populariti muzik Latin.

Pada tahun yang sama ketika Lopez merilis single debutnya ketika 'The Latin Pop Explosion' berlaku di Amerika. Ini artikel yang disiarkan oleh GRAMMYs mengatakan bahawa ledakan pop Latin mungkin semuanya bermula dengan persembahan Ricky Martin ‘La Copa de la Vida’ pada GRAM ke-41.

Martin melancarkan hit besarnya ‘Livin La Vida Loca’ sebulan kemudian dan kemudian ‘If You Had My Love’ Lopez menduduki tangga teratas. Selain itu, Carlos Santana ‘Maria, Maria’ dibebaskan pada tahun 1999 dan mendahului Billboard Hot 100.

Marc Ithony ‘I Need to Know’ juga dilancarkan pada tahun ‘99 dan ia mencapai nombor 3 di Billboard Hot 100. Akhirnya, Enrique Iglesias mengeluarkan ‘Rhythm Divine’ yang juga menghabiskan beberapa minggu di chart.