Utama Simon Cowell Apa Agama Simon Cowell?

Apa Agama Simon Cowell?

Simon Cowell dilahirkan di Lambeth, London, England, dan dibesarkan kira-kira 15 batu dari Central London di Elstree, Hertfordshire. Sebilangan besar penduduk London tergolong dalam Gereja England, yang merupakan gereja Anglikan. Apa agama Simon Cowell?

Simon Cowell nampaknya tidak terlalu beragama, walaupun mengaku agama Kristian. Dia adalah sebahagian daripada 16% populasi dunia yang tidak mempunyai agama. Ini tidak menjadikannya sekular, iaitu tidak adanya agama, hanya saja dia tidak memilih satu agama daripada agama lain.



Ayah Simon berasal dari keluarga Yahudi yang kebanyakannya, tetapi dia tidak pernah membicarakannya dan baru sampai artikel diterbitkan tentang dia bahawa dia mengetahui keturunan ayahnya. Dia gembira mengetahui tentang keturunan Yahudi dan menyambutnya bersama dengan agama Kristiannya. Pada satu ketika ada desas-desus bahawa dia akan memeluk Islam untuk menikah dengan bekas kekasihnya, tetapi itu tidak pernah disahkan dan juga tidak dilakukan.

Definisi Agama

Menurut Merriam-Webster , pemimpin dalam definisi sejak 1828, beragama didefinisikan sebagai 'berkaitan dengan atau menunjukkan pengabdian setia kepada kenyataan atau ketuhanan hakiki yang diakui'. Bagi Yahudi dan Nasrani yang adalah Tuhan, bagi umat Islam itu adalah Muhammad.



Namun, yang lain mungkin merasakan bahawa, bagi mereka, agama adalah sesuatu yang sama sekali berbeza. Tidak semua sistem kepercayaan berputar di sekitar dewa, bagi beberapa orang, cukup untuk memiliki iman pada iman itu sendiri, sementara tidak melihat terlalu dalam mengenai asal usul iman itu.

di mana 2pac dibesarkan

Bagaimana Simon Cowell Melanggar Punggungnya? Kisah Penuh

Berapa Banyak Kereta Yang Dimiliki Simon Cowell?

Adakah Simon Cowell Memakai Kacamata?

Banyak orang yang tidak beragama menyatakan bahawa mereka adalah rohani, yang merupakan kategori yang disebut sebagai Agama.

Tidak Beragama

Tidak Beragama adalah 'penolakan aktif terhadap agama secara umum atau bentuk-bentuk tersusunnya yang lebih khusus.' Terdapat kira-kira dua belas jenis Agama:



  • Humanisme sekular
  • Pemikiran bebas
  • 'Rohani tetapi tidak beragama'
  • Nonkognitivisme teologi
  • Naturalisme
  • Sekularisme
  • Antireligion
  • Atheisme
  • Agnostisisme
  • Atheisme agnostik
  • Apatisme
  • Deisme

Republik Czech adalah negara dengan jumlah penduduk tertinggi yang tidak beragama. Kira-kira 53% daripada Cowell tanah air Britain melaporkan tidak beragama.

Lihat catatan ini di Instagram

Penolakan yang jelas lebih baik daripada janji palsu. Kredit gambar pergi ke e-Buddhism.com. . . . . . . . #namaste #om #dharmatribe #dharmavibes #buddha #buddhism #yoga #enlightenment #spirituality #dharma #spiritualawareness #spiritualawakening #buddhaquotes #yogaaddict #yogalife #deepakchopra #waynedyer #thesecret #lawofestraction #cosmic #ascension

Catatan yang dikongsi oleh Getaran Dharma (@ dharmav1bes) pada 2 Jul 2020 jam 5:25 petang PDT

Kerohanian

Ramai orang mengaku sebagai rohani, tetapi tidak beragama. Apa maksudnya sebenarnya? Satu definisi mengenai kerohanian adalah ' Kualiti mementingkan roh atau jiwa manusia berbanding dengan perkara material atau fizikal. '

Kedua-dua Agama dan Kerohanian boleh memberi makna yang berbeza bagi orang yang berbeza. Dan, anda boleh menjadi satu dan bukan yang lain, atau anda boleh menjadi kedua atau tidak. Ini adalah dunia yang rumit apabila anda berjaya melakukannya.

Dalam pengertian makna yang lebih luas, Agama sering dianggap sebagai lahiriah dan duniawi, sementara Kerohanian lebih mendalam dan berfokus pada diri sendiri, tanpa semestinya memiliki tuhan yang tinggi.

Agama Kristian dan Yahudi

Kekristenan adalah agama yang berasal dari ajaran Kristus, dan yang percaya bahawa dia adalah Mesias yang disebut dalam Perjanjian Lama. Yesus Kristus adalah orang Yahudi, dan tidak bermaksud untuk memulai agama baru, hanya mengubah agamanya.

filem ais batu pertama

Agama Kristian pada masa ini adalah agama nombor satu yang dipraktikkan, dengan 29% penduduk global mengiktirafnya sebagai sistem kepercayaan mereka. Di tempat kedua adalah Islam dengan 24% penduduk dunia, atau 1.9 bilion orang.

Agama, merangkumi semua dua belas jenis, berada di nombor 4 dengan lebih dari 14% menuntutnya. Agama Yahudi masuk lebih jauh dalam senarai nombor 11 dengan hanya 0.18% daripada populasi, atau 14 juta orang mengaku menganut agama tersebut.

taylor pesaing idola Amerika

Agama Yahudi unik kerana bukan hanya agama, tetapi juga merangkumi latar belakang etnik, kepercayaan, dan tradisi hukum orang Yahudi. Adalah sukar untuk mendapatkan jumlah yang tepat mengenai jumlah orang Yahudi di dunia kerana masalah dengan menentukan apa yang dimaksudkan dengan menjadi orang Yahudi.

Ada yang percaya bahawa sesiapa sahaja yang dilahirkan oleh ibu Yahudi, atau dibesarkan dalam iman adalah orang Yahudi. Sementara yang lain percaya bahawa jika anda mempunyai satu ibu bapa, ibu, atau ayah, yang beragama Yahudi maka anda juga. Ini hanyalah dua percanggahan dalam masyarakat dan ada juga yang lain.

Simon Cowell mungkin tidak terlalu beragama tetapi dia memeluk kedua-dua keturunan etnik ibu bapanya.