Utama George Bush Adakah George Bush Dalam Tentera?

Adakah George Bush Dalam Tentera?

Dia adalah Presiden Amerika Syarikat ke-43 dan melayani kedua-dua penggal sepenuhnya, tetapi adakah George W. Bush pernah menjadi tentera?

Presiden George W. Bush berada dalam tentera, berkhidmat dengan Pengawal Nasional Texas Air. Pada tahun 1968, dia ditugaskan menjadi Pengawal, bertugas, dan diberhentikan secara terhormat pada tahun 1974.



Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut mengenai sejarah ketenteraan George W. Bush.

nilai bersih al gore

Kelebihan Ibu Bapa

Ketika George W. Bush mencalonkan diri sebagai presiden pada tahun 2000 dan 2004, terdapat beberapa kontroversi mengenai sejarah ketenteraannya. Amerika Syarikat adalah negara yang bangga dengan perkhidmatan bersenjata mereka, dan ada yang meragui kesahihannya sejarah Bush.

Spekulasi ini bukan hanya sekitar masa dia berkhidmat dalam pasukan, tetapi bagaimana dia sampai di sana sejak awal. Terdapat tuduhan yang dibuat menunjukkan bahawa Bush melakukan segala yang dia dapat untuk mengelakkan tugas aktif. Pertama, dia mencari masuk ke sektor tertentu Pengawal Nasional Texas Air - korps pegawai.



Adakah Sophia Bush Berkaitan dengan George Bush?

Dia lulus ujian masuk, tetapi dengan gred serendah mungkin . Selalu ada spekulasi bahawa Bush mendapat posting yang lembut di Pengawal Nasional karena perawakan ayahnya pada waktu itu. George H. W. Bush adalah seorang anggota Kongres A.S., dan kemungkinan menggunakan kedudukannya untuk mempengaruhi perlakuan anaknya.

Bush kerap melewatkan sesi latihan, kerana tidak melaksanakan tugasnya. Walau bagaimanapun, kelalaian ini diabaikan, dan Bush terus memasuki sekolah penerbangan. Dia berlatih sebagai juruterbang, dan lulus pada tahun 1969. Akhirnya, dia mengambil latihan lanjutan dan terus menjadi juruterbang F-102.

Kontroversi utama berkisar pada masalahnya penyingkiran dari tugas penerbangan . Pada tahun 1972, Bush gagal mendaftarkan pemeriksaan fizikal, jika diperlukan untuk meneruskan perkhidmatan aktif. Akibatnya, dia dilarang terbang.



Pada ketika ini, Bush hampir hilang dari peta, gagal log latihan atau menunjukkan bukti nyata keberadaannya untuk jangka masa yang panjang. Terdapat sebuah buku yang diterbitkan pada tahun 2002 yang meneroka sejarah ketenteraan Bush yang kontroversial.

Dalam buku ini, berbunyi, 'Analisis Berita AS juga menunjukkan bahawa selama dua tahun terakhir kewajibannya, Bush tidak mematuhi peraturan Angkatan Udara ...' Diikuti oleh, 'Beberapa pakar mengatakan mereka tetap bingung bagaimana Bush memperoleh pelepasan yang mulia. ' Sekiranya dia tidak memenuhi kewajiban wajibnya, dia pasti tidak akan mendapat pembebasan yang terhormat.

Pada akhirnya, George W. Bush berjaya mengelakkan rancangan untuk Perang Vietnam. Setelah diberhentikan secara terhormat, dia menghadiri Harvard Business School dan melanjutkan pelajaran ke akademik. Penangguhan ini membolehkannya melepaskan diri dari senario pertempuran brutal di Vietnam.

Pendirian Ketenteraan

Pendirian George W. Bush mengenai tentera dan aktivitinya terkenal di dunia dan berakar umbi dalam sejarah. Semasa berkhidmat sebagai Presiden Amerika Syarikat, Amerika sangat menderita dengan peristiwa 9/11. Ini akhirnya akan mendorong Bush memasuki invasi ke Iraq sebagai pembukaan Perang Teluk kedua.

Perbuatan ini telah banyak didokumentasikan sebagai sangat kontroversial dan didakwa menyalahi undang-undang. Dalam artikel tahun 2004 , tanggapan ini diterokai. Artikel tersebut menjelaskan bahawa 'pencerobohan tidak disetujui oleh dewan keselamatan PBB atau sesuai dengan piagam pengasas PBB.'

bagaimana nosi pelosi kaya

Konflik timur tengah ini akan meletus dan merebak ke rantau ini selama bertahun-tahun yang akan datang. Dalam ucapan kemudian, anda dapat mendengar Bush menjelaskan agenda di sebalik tindakannya untuk Afghanistan. Dia meneruskan perincian gerakan ketenteraan dan serangan terhadap dan di dalam negara.

Tidak lama selepas presidennya, George W. Bush tetap menjadi penyokong kuat semua aspek angkatan bersenjata. Dalam catatan Twitter 2019 , Pusat Bush menyatakan sokongan mereka terhadap pasangan tentera, sama seperti sokongan mereka terhadap veteran.

Walaupun latar belakang ketenteraannya sendiri diselimuti oleh kontroversi dan kerahsiaan, dia tetap menjadi penyokong tegas tentera secara umum seiring dengan berjalannya waktu.