Utama Hidup Foto vintaj yang tidak pernah dilihat menunjukkan kehidupan memalukan orang-orang aneh sarkas Amerika pada abad ke-19

Foto vintaj yang tidak pernah dilihat menunjukkan kehidupan memalukan orang-orang aneh sarkas Amerika pada abad ke-19

Gambar yang baru dikeluarkan menunjukkan beberapa 'orang aneh' Amerika yang paling berjaya dari abad ke-19

Penampilan MEREKA mungkin membuat beberapa orang kelihatan ngeri dan jijik tetapi para pelakon sarkas ini menghasilkan banyak wang berkat penampilan mereka.



Foto-foto ini yang tidak pernah dilihat sebelumnya menunjukkan beberapa 'orang aneh' Amerika yang paling berjaya dari awal abad ke-19.

Gambar yang belum pernah dilihat menunjukkan beberapa pemain sarkas Amerika yang paling berjaya. Bergambar adalah wanita berjanggut Minnie WoolseyKredit: © Arkib Burns

Kembar siam Giovanni dan Giacomo Tocci, pada tahun 1885, ketika mereka adalah pemain sarkasKredit: © Arkib Burns



lagu pertama rascal flatts

Gambar tersebut adalah dari koleksi Dr Stanley Burns - yang mempunyai lebih dari satu juta foto dalam arkibnya.

Dikuruskan untuk memberi gambaran mengenai keadaan perubatan yang dihadapi oleh banyak orang sejak beberapa tahun yang lalu, dia memilih gambar-gambar tersebut untuk menggambarkan kesulitan kesihatan yang dihadapi oleh orang-orang pada akhir tahun 1800-an dan awal tahun 1900-an.

dimana dolly parton membesar

Dr Stanley Burns berkata: Pada abad ke-19, kita tidak mempunyai sistem kesejahteraan sosial yang kita miliki sekarang.



Orang yang dilahirkan dengan kecacatan sering mencari nafkah dengan meminta-minta. '

Frank Lentini, yang dilahirkan dengan kembar parasit, sekitar tahun 1892Kredit: © Arkib Burns

Pasangan kembar Millie dan Christine McKoy, yang mengembara dunia dan menjadi sangat kayaKredit: © Arkib Burns

Dalam usaha mendapatkan wang, banyak ibu bapa diketahui mematahkan tulang anak-anak sehingga mereka akan tumbuh dengan wang yang berputar.

Arkib Burns tidak hanya menyertakan foto penyakit, kecacatan, dan kecacatan orang, ia juga mempunyai gambar operasi perubatan.

Salah satu gambar dari bahagian koleksi ini menunjukkan Francesco Lentini, yang digambarkan pada tahun 1889 setelah dia dilahirkan dalam keluarga yang terdiri daripada 12 orang anak.

apa yang awak bangkitkan saya

Dia mempunyai tiga kaki, empat kaki dan dua set alat kelamin, akibat kembar parasit.

Ia dilekatkan pada badan Lentini di pangkal tulang belakangnya dan mempunyai tulang pelvis, satu set alat kelamin lelaki dan kaki bersaiz penuh yang keluar dari pinggul Lentini. Dia juga mempunyai kaki kecil yang menonjol dari lututnya.

Dr Burns berkata: Pemahaman saya di England orang diketahui mengambil anak-anak mereka dan mematahkan kaki dan lengan dan mencacatkan mereka sehingga mereka dapat memperoleh wang.

Salah satu yang disebut orang aneh, seorang budak lelaki dengan kaki yang membesar kerana dia mengalami eksostosisKredit: © Arkib Burns

Ini adalah kehidupan yang sukar, kanak-kanak bekerja pada usia tiga tahun, mereka bekerja di kilang, dan di ladang.

Kanak-kanak berusia lima dan enam tahun bekerja menyusun arang batu di AS.

Tetapi yang menariknya ialah, orang-orang yang cacat sangat banyak mencari nafkah sebagai pertunjukan sampingan dan menjual gambar mereka.

di mana peyton manning tinggal sejak dia bersara

Kembar siam Millie dan Christine McKoy dikenali sebagai ‘The Two-Headed Nightingale’ dan ‘The Eighth Wonder of the World’.

Seorang lelaki yang menjadi persembahan kerana dia mengalami kekurangan kongenital anggota badan atasKredit: © Arkib Burns

Puan B, pemain lain yang mempunyai kembar parasitKredit: © Arkib Burns

Pasangan ini menjadi sangat kaya dan mengembara ke dunia. Mereka bertahan sehingga berumur 61 tahun.

Juga digambarkan di dalam set itu adalah Laloo - kembar siamnya tumbuh dari perutnya. Dan dia berpura-pura menahannya dan menghasilkan banyak wang dalam perjalanan ke Eropah.

Dr Burns berkata mengenai koleksinya: Saya selalu menjadi sejarawan dan berminat dalam sejarah perubatan, dan saya menyedari sebuah foto menawarkan lebih banyak maklumat daripada keterangan bertulis mengenai sebarang peristiwa, kerana anda dapat menilai semula.

Gambar itu dari koleksi Dr Stanley Burns, yang mengumpulkan gambar yang menggambarkan penyakit dan kecacatan orangKredit: © Arkib Burns

keanu reeves bermain bass

Pelakon Laloo, yang berpura-pura memegang kembar parastiknya dan menghasilkan banyak wang dalam perjalanan ke EropahKredit: © Arkib Burns

Dia menjelajah dunia untuk mendapatkan gambarnya dan telah mengumpulkan selama 45 tahun sambil menambahkan: 'Saya tidak mengumpulkan fotografi seni, muzik dan sukan.

Orang lain melakukan itu dan saya lebih terpesona dalam mendokumentasikan sejarah.

Sebagai doktor saya, anda menghadapi kematian, kematian dan penyakit. Foto-foto ini adalah lanjutan dan menunjukkan beberapa masalah perubatan yang dihadapi orang, yang kebanyakannya dapat disembuhkan atau dapat dirawat hari ini.