Utama Sacha Baron Cohen Adakah Sacha Baron Cohen Berkaitan dengan Eli Cohen?

Adakah Sacha Baron Cohen Berkaitan dengan Eli Cohen?

Sacha Baron Cohen mendapat peranan sebagai pelarian Borat (2006) dan telah membintangi banyak komedi sejak itu. Di antara peranan komedi, dia mula mengambil projek yang lebih serius, seperti Hugo dan Perisik .

Sacha Baron Cohen tidak berkaitan dengan perisik Israel, Eli Cohen. Baron Cohen memainkan peranan Eli dalam siri Netflix 2019 berjudul Perisik , tetapi walaupun berkongsi rupa dan nama keluarga yang sama, mereka tidak mempunyai hubungan yang diketahui.



Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kisah menarik Eli Cohen, dan mengapa banyak orang bertanya-tanya sama ada kedua-duanya saling berkaitan.

Perisik

Sebab utama kekeliruan antara hubungan Sacha Baron dan Eli terletak pada siri Netflix 2019, Perisik .

Lihat catatan ini di Instagram

Ini ada di Netflix hari ini. Dan sama sekali tidak lucu (Adakah saya menjualnya dengan baik?)



Catatan yang dikongsi oleh @ sachabaroncohen pada 5 Sep 2019 pada 10:53 malam PDT

berapa umur leonardo dicaprio pada tahun 1997

Baron Cohen tidak asing lagi untuk menyamar dan bertindak seperti orang lain. Tetapi di Perisik , watak yang dimainkannya tidak seperti yang lain. Peranannya jauh lebih serius, kerana dia berperanan sebagai ejen penyamar Israel yang berani, Eli Cohen.

Tiada Kandungan

Walaupun mereka memiliki nama belakang yang sama, terlihat sama menyerupai, dan keduanya berketurunan Yahudi, tidak ada bukti yang berkaitan.



Perisik menceritakan kisah Eli Cohen, yang memberikan maklumat perisikan yang sangat berharga kepada tentera Israel, yang membantu Israel akhirnya berjaya dalam Perang Enam Hari 1967.

Amaran spoiler untuk siri ini jika anda belum menontonnya dan tidak mengetahui tentang kehidupan Eli:

Dia akhirnya ditangkap dan dihukum mati pada tahun 1965.

Anak perempuan Eli Cohen, Sophie Ben-Dor, berkongsi pemikirannya mengenai siri ini pada bulan September 2019. Dia tidak terlalu gembira dengan aspek sejarah persembahan tetapi kagum dengan persembahan Baron Cohen.

Dia pada awalnya 'lebih risau' daripada bersemangat untuk Baron Cohen memainkan peranan sebagai ayahnya, tetapi mengungkapkan bahawa dia kadang-kadang mengingatkannya akan ayahnya.

Tonton Baron Cohen bercakap mengenai siri dalam wawancara di bawah.

Kehidupan Eli Cohen

Ejen terkenal dilahirkan oleh keluarga Yahudi pada tahun 1924 di Mesir. Sementara keluarganya akhirnya pindah, dia tinggal untuk menyelesaikan ijazah elektronik, hingga dia terpaksa pindah ke Israel bersama dengan banyak orang Yahudi yang lain .

berapa banyak wang yang bernilai eddie murphy

Pada tahun 1960, hidupnya berubah sepenuhnya. Dia diupah untuk misi khas yang melibatkan pemalsuan identiti. Dia harus bertindak sebagai ahli perniagaan Syria untuk mendapatkan maklumat mengenai ahli politik Syria dan pegawai tinggi lain.

Cohen tidak dapat memberitahu siapa pun dalam hidupnya tentang apa yang perlu dia lakukan untuk pekerjaannya, bahkan memberitahu isterinya bahawa dia harus bekerja di luar negara.

Nama barunya adalah Kamel Amin Thaabet, dia belajar bahasa dan aksen baru dan tinggal di Argentina terlebih dahulu untuk membuat nama untuk dirinya sendiri di komuniti bekas tepukan Syria.

Cohen berjaya menyusup ke peringkat teratas masyarakat Syria. Salah satu kaedahnya adalah dengan mengadakan pesta mewah, di mana tetamu yang mabuk akan bercerita tentang pekerjaan mereka - sebaliknya, Cohen, akan tetap mabuk dan bertindak mabuk.

adakah emma watson mempunyai tatu

Pemancar radio tersembunyi digunakan oleh ejen rahsia untuk menghantar maklumat itu kembali ke Israel. Namun, dia akhirnya digagalkan kerana orang Syria telah menemukan cara untuk melacak penularannya.

Tanpa pembelaan, Cohen dijatuhkan hukuman mati dan dibunuh di tempat gantung awam.

Seperti yang kami nyatakan, dipercayai bahawa karya Cohen membawa kemenangan terakhir Israel dalam Perang Enam Hari pada tahun 1967.

Salah satu contohnya ialah ketika Cohen mengesyorkan agar pokok ditanam untuk memberi teduhan bagi beberapa pasukan tentera Syria. Telah dijumpai bahawa pokok-pokok itu kemudiannya membantu Israel dalam mencari tentera Syria.

Mengambil Peranan

Ketika terungkap bahawa Baron Cohen akan memainkan peranan Eli, bukan hanya putri Eli yang skeptis.

Bercakap dengan Pameran Kesombongan mengenai keputusannya untuk mengambil peranan dan apa yang menariknya, Baron Cohen menjawab:

'Ini adalah kisah superhero - seorang wakil akauntan di pasar raya yang akhirnya menjadi mata-mata yang paling berjaya pada abad ke-20. Ini adalah seseorang yang dapat saya kaitkan: Dia mempunyai emosi yang tulen, dan mencintai isterinya, dan merindui anak-anaknya, dan menjalani kehidupan ganda ini. '

Dia melanjutkan, 'Dan saya berhubungan dengannya dengan cara saya sendiri, kerana ketika saya menyamar dalam pertunjukan saya, saya harus meyakinkan orang bahawa saya adalah orang yang sebenarnya, dan saya mempunyai kehidupan ganda ini. Jelas bahawa taruhannya tidak hampir dengan apa yang harus dilalui oleh Eli Cohen. '